Kortnytt

ErgoGroup utvider driftsavtale med Gjensidige NOR

ErgoGroup har vunnet avtalen om drift og implementeirng av ny PC-plattform til Gjensidige NOR.

9. aug. 2004 - 13:18

Gjensidige NOR skal fornye dagens PC-plattform til 2500 brukere og har valgt å forsette samarbeidet med ErgoGroup. Postens datterselskap skal levere design, implementering og drift av plattformen.

Samlet verdi på avtalen er 200 millioner kroner over fem år.

Gjensidige NOR outsourcet i 2001 all IT-drift til ErgoGroup som fikk ansvaret for kjøp av IT-infrastruktur og drift av forretningskritiske systemer. Ifølge pressemeldingen ligger Gjensidige NOR an til å oppnå besparelser på 300-400 millioner kroner over kontraktens femårsperiode.

Gjensidige NOR har ved hjelp av konsulenter fra IBM benyttet Gartner Group sin Total Cost of Ownership-modell for å analysere PC-infrastruktur og driftstjenester som ErgoGroup leverer til Gjensidige NOR. Analysen ble utført i oktober 2003.

Resultatene av analysen viser at ErgoGroup leveransen er svært kostnadseffektiv. Leveransen skårer spesielt høyt innenfor områder som brukerstøtte, drift, administrasjon og standardisering.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.