KORTNYTT

Gavmilde Firefox-tilhengere

Innsamlingsaksjonen for markedsføring av nettleseren Firefox har gått over all forventning.

Harald BrombachHarald BrombachJournalist
1. nov. 2004 - 14:03

Aksjonen som ble ledet av SpreadFirefox-nettstedet for å samle inn penger til en helsides avisannonsering for Firefox-nettleseren i The New York Times, oppnådde aksjonens målsetning med svært god margin. I løpet av ti dager ga omtrent 10.000 bidragsytere til sammen omtrent 250.000 dollar.

Ifølge ZDnet UK var det allerede etter tre dager blitt samlet inn 100.000 dollar, mens annonsen anslås å ville koste 50.000 dollar. Annonseringen skal skje i forbindelse med lanseringen av Firefox 1.0 den 9. november.

Pengene som blir til overs skal benyttes til å betale for andre utgifter knyttet til lanseringen, inkludert honorar til Mozilla Foundations PR-selskap.

Selv om Firefox-nettleseren ennå ikke er helt ferdig, er den allerede blitt svært populær. Testutgavene skal til nå ha blitt lastet ned mer enn 7 millioner ganger.

Mozilla Foundation forventer at også den endelige utgaven vil bli etterspurt. Det opprinnelige målet var 10 millioner nedlastinger innen 100 dager, men dette anses nå for å være for enkelt å oppnå. Derfor er denne perioden nå blitt redusert til ti dager.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra