Resultaterfinans

Vokser fort på å dele ut dyre mobiler

Teleutfordreren Newphone vokser raskt på å dele ut nye mobiltelefoner til kundene hvert år.

30. nov. 2006 - 09:11

På tross av at bedriften ble etablert så sent som i desember 2003, passerte de 50 millioner kroner i omsetning allerede i 2005. På tross av den kraftige veksten, leverte selskapet allikevel overskudd.

Nå ligger de godt an til å passere 100 millioner kroner i år og selskapet tror rakettveksten vil fortsette også neste år.

- Marsjfarten i fjerde kvartal ligger på 33 til 34 millioner kroner. Vi bør dermed nå 170 til 180 millioner kroner i omsetning neste år, sier Otto Isaksen, til Dagens Næringsliv.

Newphones konsept ligger i selskapets navn. Kundene får ny mobiltelefon hvert år og Newphone tjener sine penger på ringeminuttene.

- Nøkkelen til suksess er at vi fra dag en så at småbedriftene bruker mobilen mye mer enn andre. Det er jo lite interessant å ha en stor industribedrift med mange hundre ansatte som kunde - for de ansatte der ringer lite sammenlignet med en snekker, sier Isaksen til Dagens Næringsliv.

Hovedmålgruppen er bedrifter med færre enn 30 ansatte.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.