Kortnytt

Vokser kraftig på å droppe betaling

11. des. 2007 - 07:55

En av verdens mest annerkjente aviser, New York Times, satset lengre enn de fleste på å ta betalt for innhold som de publiserte på nettet.

De tjente gode penger på det, men det hindret avisen i å etablere en like sterk merkevare på nettet som i papiravisenes verden.

Etter at selskapet åpnet opp alt sitt innhold, har de, ifølge Techcrunch, tatt helt av. New York Times åpnet opp i midten september og har allerede opplevd en trafikkfremgang på hele 64 prosent.

I august hadde New York Times 11,8 millioner unike besøkende. Det steg til 14,5 millioner i september, og i oktober var de helt oppe i 19,4 millioner.

Samtidig har Cnet News, som har webadressen news.com gått kraftig tilbake. De hadde like i underkant av 2,5 millioner unike brukere i august, og har falt helt ned til 2,0 millioner i oktober.

Les mer hos Techcrunch.

    Les også:

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Sporveien
Cloud Developer
Sporveien
Oslo
12. sep.
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra