Oslo Taxi satser på bedre kundebehandling.
Drosjesjåførene lanserer nå sitt nye hovednummer 02323. Dette vil erstatte det velkjente 22 38 80 90. Samtidig skal Consorte hjelpe Oslo Taxi med å utvikle en funksjonalitet som gjør det mulig for Oslo Taxi å betjene kundehenvendelser på en raskere og mer effektiv måte.
Det nye telefonnummeret er lett å huske. Kundene vil dessuten oppleve å komme raskere frem til Oslo Taxi, heter det i en pressemelding.
Utover dette vil ikke taxikundene merke vesentlig forskjell på kort sikt.
- Gjennom det neste halve året skal Consorte i samarbeid med Oslo Taxi utvikle helt ny og avansert IN-funksjonalitet som vil være unik i europeisk sammenheng. Dette betyr i praksis at man hurtigere og mer optimalt vil kunne koble informasjon om innringer med informasjon om bilparken. Løsningen
skal integreres med Oslo Taxi sin eksisterende IVR-teknologi og medfører betydelige kostnadsbesparelser, fordi all telefontrafikk legges ut i telenettet via Consortes sentral, uttaler selskapene i pressemeldingen.
Samtidig jobbes det med en online web-funksjonalitet hvor Oslo Taxi til enhver tid vil kunne se hvor mange kunder som venter på svar og hvor de ringer fra. Dermed kan Oslo Taxi kan direkte gjennomføre prioriteringer i telefonkøen, som gjør at både kundeservice og utnyttelse av bilparken optimaliseres.
- Finn raskeste kjørerute gratis på nettet
- Svensker ringer mest til sjukhuset
- Tjener mer på lure løsninger
- Enitel og Consorte knytter kablene sammen