BEDRIFTSTEKNOLOGI

Dell bruker Twitter som salgskanal

Stunt-tilbud til følgesvennene på det sosiale nettverket.

Harald BrombachHarald BrombachJournalist
4. feb. 2009 - 15:44

I vanskelige tider må selskaper forsøke å finne nye måter å selge på. Dell mener Twitter er verdt et forsøk. Tirsdag denne uken tilbød selskapet derfor de nesten 12.000 personene som følger selskapet @DellOutlet-bruker på Twitter muligheten til å kjøpe en bærbar pc, XPS M1210, med 30 prosent rabatt.

Tilbudet var kun gyldig i USA, og kun den ene dagen, men det ser ut som Dell nå har et nytt tilbud på gang. I dette blogginnlegget skriver selskapet at det planlegger å komme med slike eksklusive tilbud hver uke framover.

Dell gjorde også noe lignende i før jul og omsatte den gang for over en million dollar.

Dell er dermed i full gang med å utnytte mulighetene sosiale nettverk og blogger gir. Selskapet har lenge blogget om nyheter på flere språk, også norsk, og det lanserte for snart to år siden det Digg.com-lignende IdeaStorm-nettstedet, hvor kundene kan komme med forslag til nye eller forbedrete produkter.

Også i Norge ser det ut til at enkelte mener at Twitter kan være en kraftig salgskanal. Komplett.no valgte i midten av januar å bruke Twitter for å kunngjøre at selskapet heretter vil bruke Internett som eneste reklamekanal.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra