telekom

- Klokt av Forbrukerombudet

Netcom er tilfreds med vedtaket om markedsføring av LTE som «4G».

26. jan. 2011 - 14:24

Forbrukerombudet har i dag avgjort at de ikke har innvendinger mot at Netcom markedsfører LTE som «4G». Samtidig oppfordrer de Netcom til å opplyse kundene om hva slags ytelse de kan vente seg når de tar i bruk «4G».

    Les også:

– Vi tror Forbrukerombudet har gjort en riktig vurdering og fattet et klokt vedtak, sier fungerende kommunikasjonssjef Charlotte Erikstad i Netcom til digi.no.

Erikstad viser til at Forbrukerombudet erkjenner at LTE er en annerledes teknologi og godt kan kalles «4G».

Hun sier at Netcom stiller seg positivt til oppfordringen om å informere kundene om den faktiske ytelsen de kan vente seg når de abonnerer på mobilt bredbånd.

– Vi vil informere om dette når folk kjøper «4G», og vi har et ønske om å opplyse om dette i markedsføringen, presiserer hun.

Netcom uttalte før jul at de vår åpne for å differensiere abonnementer på mobilt bredbånd etter ytelse, slik leverandører av fast bredbånd har gjort i mange år.

– Vi er fortsatt åpne for dette, men har ikke tatt stilling til når vi ønsker å gå ut med denne typen differensiering, sier Erikstad.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra