Ifølge ComputerSweden har Nokia i samarbeid med MMI, Gallup og Temo utført en undersøkelse blant skandinavisk ungdom angående MMS (Multimedia Messaging Service).
Les også:
- [22.08.2003] Gratis MMS ut oktober
- [08.07.2003] Tusener ville ha MMS fra Quart
- [13.05.2003] Foreløpig få leverandører av MMS-innhold
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


9001 og 27001 gir beste praksis for Mediehuset Andvord
Bortimot halvparten av de norske ungdommene som ble spurt, vet hva MMS er. Det tilsvarende tallet i Sverige er 32 prosent.
Interessen for å kunne sende bilde og videosnutter ved hjelp av mobiltelefonen skal derimot være lik i begge landene. Omtrent to tredjedeler av ungdommene ønsker å kunne gjøre dette.
Dansk ungdom skal derimot ikke være spesielt interessert i MMS. Dansk ungdom har heller ikke like store kunnskaper om MMS som norsk og svensk ungdom.