11 timer i telefonkø for ADSL

En digi.no-leser satt 11 timer i telefonkø for å få ADSL, og ventet på tilbakemelding så mange ganger at han ga opp. Telenor-terror kaller han det, og Telenor legger seg flate for kritikken.

En digi.no-leser med stor bredbåndstørst har fått nok av venting og brutte løfter fra Telenor. Til sammen har han sittet 11 timer i telefonkø, uten å komme noen vei. Her er utdrag fra e-posten han sendte oss denne uken:

"
Sitter foran PC'en min 24. januar 2002. Loggfører det 34. løftebruddet fra Telenor siden jeg bestilte ADSL 24 oktober 2001. Har altså fortsatt ikke fått noe bredbånd!

I "loggboken" min står det nå : 31 telefonsamtaler til Kundeservice tlf.nr. 80080001. Det vil si over 11 timer i telefonkø! Sist jeg ringte gikk det 48 minutter før jeg fikk svar... prøv gjerne selv!

Videre i loggboken står det : 63 timer med feilsøking på PC'en min, i forbindelse med innstallering av ADSL-programvaren. Telenor mente nemlig at noe var galt med PC'en min. Senere innrømte Telenor at de hadde glemt å "aktivere" meg som bruker! Altså 63 bortkastede timer.

34 ganger i løpet av 3 måneder har Telenor Kundeservice LOVET meg at jeg vil bli oppringt av en ADSL-ekspert snarest. Naiv som jeg tydeligvis er, har jeg derfor mang en gang sagt nei til kino og andre sosiale tilbud fra venner og kjente, og blitt hjemme, i håp om at Telenor skulle ringe. (...) 23. januar ble jeg igjen LOVET, på ÆRESORD, at jeg skulle bli oppringt kl. 20.00 om kvelden. Igjen satt jeg hjemme en hel kveld for å vente på telefon, til ingen nytte.

"

- Ja dette er ikke hyggelig lesning. Jeg føler med ham, det skal jo ikke være sånn, sier informasjonssjef i Telenor Telecom Solutions, Gunn Kristin Sande, til digi.no.

Hun lover å ta tak i saken, og ordne ADSL-tilgang for den uheldige kunden.

- Vi har hatt problemer i forhold til kundefronten og svartjenesten, og det har også vært problemer med leveransekjeden på ADSL. Denne kunden har fått maksimal dose av begge delene, ser det ut til. Vi håper på forbedring av dette, vi har lært opp nye folk på kundefront for å få ned svartiden, og har også tatt grep for forbedring av leveransetiden på ADSL, sier hun.

Telenor hadde selvfølgelig håpet på stor etterspørsel etter ADSL, men Sande sier den ble så stor at små problemer i kjeden kan lage mye trøbbel for enkelte.

- Vi skal ordne opp i dette. Slikt skal jo ikke skje, sier hun til digi.no.

Til toppen