24 timer syv dager i uka

24/7 er i Norden "fordi de ønsker å være der brukerne er". Sjef for den europeiske satsingen, Gordon Simpson, har store forventninger til det norske markedet.

I den senere tid har annonsenettverket 24/7 startet opp i Latin-Amerika og nå senest i Skandinavia med den norske lanseringen i dag. Siden januar har det vært jobbet med den skandinaviske lanseringen. Den svenske lanseringen var i forrige uke, og neste uke står Danmark for tur.


- Vi vil være der nettbrukerne er, forteller Gordon Simpson, Chief Executive Officer for 24/7 i Europa. Nå skal annonsenettverket konsentrere seg om de markedene de er inne i og videreutvikle disse. I neste omgang er det Øst-Europa som står for tur med lansering av nye kontorer.

- Hvilke forventninger har du til det nordiske markedet?

- Det er et stort marked, med enormt potensial. Med gode aktører er det rom for flere å vokse i dette markedet. Vi synes at denne regionen er ekstremt viktig og har funnet dyktige folk. Det norske markedet er spennende og dynamisk selv om det henger litt etter det svenske. Blant annet vil portalen til Opera Software bli stor, tror Simpson.

Simpson gjør et stort poeng av å understreke at 24/7 ikke er et teknologiselskap, men et medieselskap.

- Vi er et medieselskap som bruker vår mediekunnskaper. Blant annet gir vi råd til våre kunder om hvor de ulike bannerannonsene bør legges. Vi ser på oss selv som et selskap med sterk media- og markedsføringsbakgrunn med teknologiekspertise, sier Simpson.

Målet til 24/7 er å kunne knytte inntekter til alle annonser som blir formidlet gjennom nettverket, uansett om det dreier seg om overskuddsplass eller målrettede visninger på nettstedene.

24/7 har nå 13 kontorer spredt rundt i Europa, blant annet i Oslo, Stockholm, Helsinki og København.

Til toppen