24SevenOffice kjøper norsk konkurrent

24SevenOffice er et norsk programvarselskap som satser på å levere bedriftskritisk programvare gjennom en nettleser.

Nå opplyser selskapet at de har inngått avtale om å kjøpe opp den norske konkurrenten Cerum SMB. De har ifølge 24SevenOffice 3.000 kunder på CRM, og er med det Norges nest største aktør innen programvare-som-en-tjeneste kategorien, målt i antall kunder.

Cerum har spesialisert seg på bransjeløsninger til industri, helse og byggebransje.

- 24SevenOffice vil med dette få tilgang til nye kundegrupper med helt spesielle behov. Ettersom Cerum hovedsaklig kun har et CRM-system i sin produktportefølje vil vi sannsynligvis også få et vesentlig oppsalg på den nye kundemassen ved at kunden også velger 24SevenOffice sine øvrige moduler for regnskap, logistikk, fakturering, netthandel og gruppekalender, sier Stian Rustad, administrerende direktør i 24SevenOffice, i en pressemelding.

24SevenOffice vil etter oppkjøpet ha nærmere 70 ansatte.

- Nå skal vi i fellesskap påse at dette blir Europas svar på de amerikanske gigantene Salesforce og Netsuite og bli en seriøs utfordrer for de tradisjonelle aktørene som for eksempel Mamut, Visma og Superoffice, sier Dag Arnfinn Nilsen, daglig leder i Cerum.

Til toppen