24SevenOffice med IP-telefoni i ERP-løsning

Bedrifter vil ha IP-telefoni. 24SevenOffice tar skrittet videre og integrerer IP-telefoni i sitt forretningssystem.

IP-telefoni kom til de norske hjem i 2004, og det var Telio som var den første til å bringe teknologien på hjemmebane.

Totalt finnes det et 70-tall av ulike tilbydere av IP-telefoni, og Norge har i dag rundt rundt 400.000 IP-telefonikunder. Det innebærer at rundt 20 prosent av norske hjem bruker IP-telefoni.

Bedrifter derimot, har i stor grad sittet på gjerdet og ventet med investeringene i IP. Men dette er nå i ferd med å endre seg, sier sjefanalytiker Brian Troelsen i analyseselskapet IDC.

Tall innhentet hos Post- og teletilsynet viser at det i tredje kvartal 2006 var 323.000 husstander med bredbåndstelefoni, men bare 1.700 av landets 750.000 bedrifter med mellom 1 og 100 ansatte.

    Les også:

Men nå erfarer IP-telefonileverandører at små og mellomstore bedrifter har våknet. Blant dem er 24SevenOffice som ikke bare bruker IP-telefoni, men går ett skritt videre og integrerer IP-telefoni i sitt forretningssystem.

- Våre kunder kan redusere sine telefonutgifter med rundt 50 prosent ved å bytte telefonløsning, hevder daglig leder Ståle Risa i 24SevenOffice.

24SevenOffice har gjort seg bemerket som en av Europas ledende aktører innen webbaserte forretningssystemer. Nå ønsker selskapet å ha føringen også innenfor IP-telefoni, og har derfor signert en integrasjonsavtale med IP- telefoniselskapet Oyatel.

- Det hele begynte med at vi selv var kunder hos Oyatel. Vi fant etter kort tid ut at dette var en utmerket løsning som vi også ønsket å dele med våre egne kunder. Vi valgte Oyatel som samarbeidspartner fordi det er et innovativt selskap som har de ressursene som kreves for å gjennomføre et vellykket integrasjonsarbeid, samtidig som de har en svært stabil og fleksibel plattform, forklarer Risa.

I dag kan kundene ringe direkte fra 24SevenOffice forretningssystem med kun et tastetrykk, hente frem historikk, statistikker og en rekke andre verdiøkende funksjoner som gjør arbeidsdagen enklere.

Tradisjonelle teleselskaper har begynt å merke presset fra aktørene innenfor IP-telefoni. Spesielt vil leverandører som kan tilby integrasjon med øvrige IT-systemer stille sterkt i fremtiden.

- Fokuset på IP-teknologi kommer til å bli stadig større i tiden som kommer. Vi føler at dette er et naturlig tidspunkt å lansere samarbeidet med Oyatel og er sikre på at dette vil bidra til økt verdiskapning og konkurransekraft hos våre kunder, sier Risa i 24SevenOffice.

Til toppen