24SevenOffice utfordrer Plaxo

Amerikanske Plaxo er blitt store på oppdateringer av kontaktinfo. Nå tar norske 24SevenOffice opp konkurransen.

Det Skien-baserte selskapet 24SevenOffice tilbyr leie av ERP-løsninger over nett, og har gjort det så bra at selskapet har blitt rangert som beste investeringsmulighet av internasjonale investorer.

Selskapet har endret navnet fra Kontorplassen til det internasjonale merkenavnet 24SevenOffice og kjøpt det svenske selskapet Start and Run.

Nå vil 24SevenOffice ha enda flere ben å stå på og lanserer tjenesten 24SevenSync til bedrifter som oppdaterer kontaktinformasjon fra andre bedrifter i sitt nettverk.

- Vi ser at denne type tjenester har en vanvittig vekst i USA og England og ønsker å ta del i dette markedet. 24SevenSync skal være en integrert del av 24SevenOffice slik at eksisterende og nye kunder kan nyte godt av kontaktoppdateringer direkte i sitt CRM system, sier internasjonal direktør Staale Risa til digi.no.

Det amerikanske motstykke Plaxo, har vokst til fem og en halv million brukere på tre år.

24SevenSync lar brukere synkronisere sine outlook kontakter med 24SevenOffice online kontaktregister og sender ut kontaktoppdateringsmail til sine kontakter.

Tjenesten vil være gratis og konkurrerer direkte med Plaxo om kundene. For kundene betyr dette at de får gratis backup av outlooken sin og mulighet til å oppdatere kontaktinformasjonen de har og laste ned dataene til outlook igjen.

- Det unike med vår tjeneste er fokus på forretningsmarkedet. En kontakt som er knyttet mot et firma kan oppdatere firmainformasjonen også, noe som vil redusere antallet feilsendinger av fakturaer, brev, pakker og annet og vil dermed også kunne spare bedrifter for store kostnader, sier Risa.

Til toppen