3,8 millioner i nett(o)

Et overskudd på 3,8 millioner kroner. Det er hva New Media Science kan vise til etter nettselskapets første driftsår.

Gründeren Nils Petter Nordskar er likevel ikke overrasket over det gode resultatet.

- Det er helt prikk og presist på budsjettet. Etter første halvår hadde vi et overskudd på i overkant av to millioner, men vi har økt bemanningen med en ti tolv personer i andre halvår. Med de økte utgiftene var det derfor ventet at overskuddet ville bli litt lavere for andre halvår, sier han til digi:media.

New Media Science Multimedia AS ble etablert i 1995 for å bistå norske bedrifter i satsningen på elektronisk kommunikasjon. Siden den gang har selskapet bygget seg opp en kundeportefølje som består av store aktører som NHO, Narvesen, Miljøverndepartementet og SND.

Nordskar forteller at New Media Science skiller seg ut fra de tradisjonelle reklamebyråene og nettselskapene ved at selskapet også hjelper kundene til å utforme strategier for elektronisk kommunikasjon.

- Vi bruker en del tid på å finne ut av kundenes behov før vi setter i gang. Vi hjelper til med elektronisk forretningsutvikling, og er ikke bare en teknisk leverandør for våre kunder.

Budsjettene kundene opererer med har krøpet oppover. De fleste kundene bruker i dag mellom 50.000 og 100.000 kroner på sine nettprosjekter. En del større prosjekter kan ha budsjetter på mellom tre og fem hundre tusen, mens millionprosjektene er heller sjeldne.

Nordskar har tro på fortsatt vekst for selskapet i 1997.

- Dette året skal vi flytte inn i et skreddersydd multimediahus. Vi vil også øke organisasjonen med rundt ti mann, slik at vi blir rundt førti mennesker, sier mannen som startet selskapet med fem mennesker for to år siden.

Til toppen