3G-nettet skal hjelpe frustrerte ansatte

Ny fagforening tar i bruk moderne teknologi for å få ansatte til å si sin mening.

Norges nyeste fagforening Kristelig Fagforening ønsker å skille seg fra de etablerte organisasjonene ved å tilpasse seg det enkelte individet i større grad enn de etablerte foreningene. For å formidle denne verdien har foreningen brukt reklamebyrået DDB og Tribal DDB. Resultatet av samarbeidet er live demonstrasjoner på Youngstorget overført via nettstedene til store norske aviser.

Denne uken kan norske arbeidstakere formidle all sin frustrasjon via store nettaviser som VG og Aftenposten. Fra Youngstorget i Oslo direktesendes reklamekampanjen til Norges nyeste fagforening.

Kampanjen har brutt tekniske barrierer. Live video med Flash-teknologi er brukt til storstilt direkte reklamesending og hele sendingen har foregått via 3G nettet fra Youngstorget.

Sendingene var planlagt overført til Qbricks streaming-servere i Sverige via tradisjonelt bredbånd, men da tilkoblingen gikk ned på grunn av et teknisk problem skiftet produksjonsselskapet til 3G.

– Backup-rutinene hos alle virket utmerket, og vi var umiddelbart oppe på mobil linje over turbo-3G. Den linja kjørte klokkerent resten av dagen, og vi fortsatte resten av sendingene å sende opp over turbo-3G med ADSL som backup. Det må være nær ved å være mobilhistorie, sier ansvarlig for live-produksjonen, Olav Mellingsæter i CIK Media.

Kristelig Fagorganisasjon har ved hjelp av webannonser allerede bedt frustrerte arbeidstakere sende inn det budskapet de vil se på plakatene på Youngstorget denne uka.

Onsdag til fredag denne uken blir de innsendte budskapene bli fremført i en demonstrasjon på Youngstorget. Aksjonen blir filmet og overført på direkten til annonser i store norske nettredaksjoner som VG, Aftenposten, NRK og Vårt Land.

Til toppen