50 kvartaler med tosifret vekst

Mamut-sjef Eilert Hanoa kan vise til stabil vekst over mange år.

Det norske programvareselskapet Mamut leverer sitt femtiende kvartal med tosifret prosentvis vekst.

Dermed endte omsetningen for årets første halvår på 221,9 millioner kroner. Andre kvartal sto for 108,6 millioner. Det betyr at selskapet hadde noe mindre omsetning i andre kvartal, enn i første.

Sammenlignet med samme kvartal i fjor, var omsetningsveksten på hele 97 prosent, men det inkluderte oppkjøpet av Active 24. Foruten det, var den organiske veksten på 10 prosent.

Halvårsresultatet før skatt endte på 4,2 millioner kroner, mens andre kvartal sto for 1,5 millioner av dette overskuddet.

- Vi er godt fornøyd med å øke resultatene tilsvarende omsetningsøkningen i første halvår 2007. Dette viser at vi oppnår gode skaleringseffekter samtidig som vi kontinuerlig investerer i løsninger som gir stadig bedre løsninger for kundene, sier Eilert Hanoa, administrerende direktør i Mamut, i en pressemelding.

I løpet av 2007 vil selskapet introdusere et nytt konsept de kaller Mamut Business Platform for selskapets over 325.000 europeiske kunder. Dette er en felles plattform som knytter sammen alle Mamuts forretningsapplikasjoner og onlinetjenester, i tillegg til å tilrettelegge for nye løsninger og tjenester fra partnere.

Ved å introdusere nye hybridløsninger som kombinerer programvareapplikasjoner, nettbaserte programvareløsninger og tjenester, forsøker Mamut å øke fleksibiliteten of funksjonaliteten for brukerne.

- Mamut Business Platform legger grunnlaget for å doble antall kunder og doble omsetningen per kunde i løpet av tre til fem år, samtidig som vi tilbyr en bredere kombinasjon av produkter og tjenester som svarer til kundenes behov, sier Hanoa.

Til toppen