60.000 klikker på nettannonser daglig

Ferske tall fra Gallup viser at 60.000 nettbrukere klikker på minst én nettannonse daglig. Samtidig planlegger 21 prosent av norske bedrifter å annonsere på Internett det nærmeste året.

De siste tallene fra Norsk Gallup Institutt og deres InterBuss-undersøkelse viser en høy kommersiell klikk-faktor:

23 prosent av nordmenn som er på nettet én gjennomsnittlig dag klikker på minst én nettannonse.

Samtidig øker norske bedrifters villighet til å satse på Internett som annonsemedium: 21 prosent planlegger å annonsere på nettet i løpet av de

neste 12 månedene.

12 prosent av alle norske bedrifter har hittil annonsert på nettet, og kun 5 prosent av disse har brukt over 50.000 kroner på denne type annonsering,

ifølge en annen av Gallups nettundersøkelse som kalles InterBusiness.

Til toppen