A-pressen investerer i mobiltelefon

Et av de største medieselskapene i Norge, A-pressen, har sikret seg 26 prosent av det norske mobilselskapet Mobile Feed. Dette selskapet skal hjelpe A-pressen å sende ut nytte- og underholdningstjenester via mobilnettet.

A-pressens datterselskap for elektroniske medier, A-pressen Elektroniske Medier AS, har kjøpt seg inn i det norske mobilselskapet Mobile Feed ASFeed posisjonerer seg overfor ungdom for å bli en ledende aktør innen mobilt Internett. Selskapet leverer i dag nytte- og underholdningstjenester innen SMS, WAP og soneinfo.

- A-pressen investerer i Feed for å være med å videreutvikle selskapet som med sin fokus møter de framtidige mediebrukerne i en tidlig fase. Dagens ungdom vil sette standarden for hvordan mye av medieforbruket vil utvikle seg i framtiden, sier Bjørn Larsen, som er administrerende direktør i A-pressen Elektroniske Medier.

- Vi oppfatter det som en styrke for selskapet å ha med en aktiv eier som A-pressen Elektroniske Medier, som kan tilføre selskapet særlig erfaring og innsikt fra medieverden, sier Trond Bugge. Han er gründer og markedssjef i Mobile Feed.

- Foreløpig vil vi være med selskapet videre. Selskapet forholder seg til unge og urbane mennesker som skal bestemme mye av mediebildet fremover og det syntes vi er spennende. Vi ønsker i første omgang å være en aktiv eier, men hva det kommer til å bli til i fremtiden er ikke avgjort, sier Hans Christian Waaler, informasjonsdirektør i A-pressen.

A-pressen vil ikke ut med hvor mye de har gitt for eierandelen i Feed.

Til toppen