A-pressens datterselskap for elektroniske medier, A-pressen Elektroniske Medier AS, har kjøpt seg inn i det norske mobilselskapet Mobile Feed ASFeed posisjonerer seg overfor ungdom for å bli en ledende aktør innen mobilt Internett. Selskapet leverer i dag nytte- og underholdningstjenester innen SMS, WAP og soneinfo.
- A-pressen investerer i Feed for å være med å videreutvikle selskapet som med sin fokus møter de framtidige mediebrukerne i en tidlig fase. Dagens ungdom vil sette standarden for hvordan mye av medieforbruket vil utvikle seg i framtiden, sier Bjørn Larsen, som er administrerende direktør i A-pressen Elektroniske Medier.
- Vi oppfatter det som en styrke for selskapet å ha med en aktiv eier som A-pressen Elektroniske Medier, som kan tilføre selskapet særlig erfaring og innsikt fra medieverden, sier Trond Bugge. Han er gründer og markedssjef i Mobile Feed.
- Foreløpig vil vi være med selskapet videre. Selskapet forholder seg til unge og urbane mennesker som skal bestemme mye av mediebildet fremover og det syntes vi er spennende. Vi ønsker i første omgang å være en aktiv eier, men hva det kommer til å bli til i fremtiden er ikke avgjort, sier Hans Christian Waaler, informasjonsdirektør i A-pressen.
A-pressen vil ikke ut med hvor mye de har gitt for eierandelen i Feed.