A-pressen og Schibsted med beste årsrapporter

Økonomisk Rapport har kåret de beste årsrapportene blant norske selskaper. Mediekonsernet Schibsted blir hedret for å bruke mediespråk i sin årsrapport.

Det er årsrapportene A-pressen og Schibsted som av Økonomisk Rapport (ØR) har blitt kåret til årsrapportene med beste idé og design. Prisene ble delt ut i forbindelse med utdeling av Farmand-prisen som ØR står for.

Ifølge en pressemelding fra ØR mener juryen at vinnerne "har visualisert produktet på en sterk måte, gjennom billedbruk, typografi og papirvalg. Schibsted med "mediespråket" i billedbruk og layout og A-pressen gjennom papirvalg, typografi og billedbruk".


Schibsteds årsrapport skiller seg klart fra årsrapporter fra tidligere år. Rapporten er bygd opp som et mediedøgn, og bilder av alle nøkkelansatte i ulike positurer. Selv konserndirektør for multimedia, Sverre C. Munck, er avbildet, både i godt humør og uformell positur.

Til toppen