A-pressens Digitale Hverdag

Gjennom Digital Hverdag AS vil A-pressen hjelpe mediebedrifter som skal ut på nett. Dermed går pressekonsernet i nærkamp med Mogul Media og New Media Science.

- Vi skal bli et utviklingsselskap for den enkelte kunde, sier administrerende direktør Bente Sollid i Digital Hverdag AS til digi:media. Torsdag fusjonerte selskapet med reklamebyrået I&M Ramstad.Sollid AS.

Etter fusjonen sitter A-pressen ASA med 51 prosent av aksjene i selskapet. Øvrige aksjonærer blir I&M Reklamebyrå, Bente Sollid og Ove Ramstad med 15 prosent hver, mens de siste fire prosentene fordeles på ansatte nøkkelpersoner.

Digital Hverdag AS skal etter fusjonen bli A-pressens største satsing innenfor digitale medier som internett og multimedia.

Sollid sier sier at målet er å beholde posisjonen Digital Hverdag AS har opparbeidet som en av landets fremste leverandører av digitale kommunikasjonsløsninger. Samtidig skal fusjonen integrere reklamebyråets kompetanse med avansert dataprogrammering.

- I fremtiden vil kommunikasjonsbyråene måtte levere både trykksaker og digitale produkter. Vi kaster derfor merkelappen reklamebyrå og kaller oss i stedet for et kommunikasjonbyrå, sier hun.

Det nye selskapet vil beholde sitt hovedkontor i Molde. Samtidig skal et eget Oslo-kontor med ti medarbeidere bygges opp. Under dette kontoret skal det også bygges opp en egen avdeling for markedsundersøkelser og meningsmålinger knyttet til nye medier.

Den digitale direktøren sier til digi:media at Mogul Media og New Media Science blir de viktigste konkurentene for satsingen. Hvor store andeler Digital Hverdag AS vil ta fra de andre, har hun ikke noen mål for, men hun regner med å omsette for mellom 15 og 20 millioner kroner.

- Vi har ikke som mål å bli størst. På sikt kan sikt kan vi tenke oss å ha en tredve ansatte, og vi ser for oss en omsetning på en million kroner per ansatt, sier hun.

Til toppen