AddTech inntar grossistrollen

Mens man i PC-verdenen kutter antall ledd i kanalen for å begrense kostnadene, har Power Computing agenten i Norge, AddTech, valgt det motsatte. - For oss er det viktigere med volum og tilgjengelighet, derfor satser vi på forhandlere, sier Stein Terje Skaar i Add Tech.

Siden AddTech startet salget av Power Computing i oktober i fjor, har alt salg skjedd direkte til sluttbrukere gjennom AddTech i Norge. Nå planlegges selskapet å endre på dette for å få opp volumet på salget av Mac-klone fra Power Computing.

- Vi har vært i kontakt med flere forhandlere som selger Apple, sier administrerende direktør i Addtech Norge, Stein Terje Skaar, til digi:mac. Han legger til at bakgrunnen for omleggingen er et sterkt ønske om volum og tilgjengelighet.

- Det er viktig for oss å gjøre PowerComputings produkter tilgjengelig også utenfor Oslo. Eventuelle merkostnader ved en slik modell vil vi ta på egen kappe, sier Skaar som tror at den nye modellen vil øke salget med rundt 50 prosent.

- I utgangspunktet hadde vi budsjettert med et salg i '97 på 20 millioner. Med den nye modellen regner vi med å passere 30, sier Skaar som ennå ikke har signert kontrakter med noen forhandlere.

- Det er inngått en uformell avtale med én forhandler. Før den er signert vil jeg ikke gå ut med navnet, sier Skaar som forklarer at AddTech ikke vil rendyrke sin nye grossistrolle.

- Vi vil fortsatt ta hånd om virkelig store kontrakter tilkunder som krever direkte kontakt med importøren, avslutter Skaar.

Til toppen