Adobe pakker om programvareprodukter

Som følge av oppkjøpet av Macromedia har Adobe satt sammen tre samlinger med både Adobe- og Macromedia-programmer.

Adobe annonserte i dag tre nye produktpakker som kombinerer Adobe Creative Suite 2 og Adobes videoprogrammer med den nylig lanserte Macromedia Flash Professional 8 og Macromedia Studio 8 software. Adobe tok over Macromedias produkter gjennom oppkjøpet av selskapet. Oppkjøpet av Macromedia ble formelt avsluttet 3. desember 2005.

De tre nye produktpakkene skal gi utvidede muligheter for å produsere innhold og opplevelser innen print, web, video og ulike mobile kanaler. Produktpakkene skal koste mindre enn den samlede prisen for produktene hvis de kjøpes hver for seg.

De tre produktpakkene er Adobe Design Bundle, Adobe Web Bundle og Adobe Video Bundle.

Adobe Design Bundle kombinerer designmiljøet i Adobe Creative Suite 2 Premium med nylig lanserte Flash Professional 8 software. Creative Suite 2 ble lansert i april 2005 og består av Adobe Photoshop CS2, Adobe InDesign CS2, Adobe Illustrator CS2 og Adobe GoLive CS2 med den helt nye Version Cue CS2. Creative Suite CS2 inneholder også Adobe Stock Photos tjenesten, Adobe Bridge og Adobe Acrobat 7.0 Professional.

Adobe Web Bundle tilbyr Studio 8 for webdesign og -utvikling, sammen med Adobe Creative Suite CS2 software. Studio 8 ble lansert i august 2005 kombinerer Macromedia Dreamweaver 8, Flash Professional 8 og Fireworks 8 med vedlikeholds- og produksjonsverktøyene Macromedia Contribute 3 og Macromedia FlashPaper 2.

Detaljer om Adobe Video Bundle vil først bli frigitt i begynnelsen av 2006. Pakkene Adobe Design Bundle og Adobe Web Bundle er tilgjengelig fra i dag.

Prisen for designpakken starter på 14.190 kroner eks. mva., mens webpakken koster fra 16.999 kroner eks. mva. Det tilbys også oppgraderingsrabatt og utdanningspriser.

Til toppen