JUSS OG SAMFUNN

Advarer mot interaktiv barnereklame

Det norske Forbrukerombudet fortsetter sin PR-offensiv i kampen mot barnereklame. I en fersk brosjyre fra ombudet advares det mot redaksjonell og kommersiell sammenblanding i markedsføring rettet mot barn og unge på Internett.

Hilde Nyman
6. apr. 1999 - 12:32
"Markedsføring - barn og unge"Forbrukerombudet



I orienteringen omhandler et kapittel reklame på Internett, hvor det blir trukket fram at dette mediet skaper nye utfordringer:

"Markedsføring via Internett er oftere enn i andre medier blandet sammen med underholdning og innsamling av personopplysninger. Det fremgår ikke klart hva som er markedsføring og hva som er redaksjonelt stoff."

Vær forsiktig med nettreklamen - det kan være et barn som surfer...



Spesielt interaktiv reklame blir trukket fram som særlig problematisk.



Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.