JUSS OG SAMFUNN

Aftenposten legger ned PrimeTime

Internettvirksomheten slipper ikke unna omstruktureringene i Aftenposten. Nå legges nettannonseselskapet ned. Dermed blir PrimeTime-sjef Gunnar Sellæg og resten av de ansatte endel av Aftenposten Multimedia.

2. des. 2002 - 14:08
Anne Lise GjetvikAftenpostendigi.no


Schibsted ASA

PrimeTime.netAftenposten Multimedia



A-pressen

Les saken her:


Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Innovasjon Norge
Store muligheter for norsk design i USA
Store muligheter for norsk design i USA

Nå legges altså selskapet død som eget aksjeselskap, etter knappe to års drift.

- Vi trenger tydeligere fokus og ansvarsforhold på multimedievirksomheten vår. Med mindre administrasjon sparer vi dessuten kostnader, sier Gjetvik.

Ifølge informasjonsdirektøren er målet for Aftenposten Multimedia å gå i balanse i 2004.

Redaktør Sverre Amundsen (bildet) i Aftenposten.no forteller at kabalen ennå ikke er lagt i forbindelse med integrasjonen, men at man skikter på å spare både administrasjonskostnader og utnytte det tekniske miljøet bedre. Samtidig får man en ryddigere lederstruktur i multimedievirksomheten.

- Når vi nå legger PrimeTime inn under Aftenposten Multimedia blir det ryddigere. Vi har ikke tatt stilling til hvordan den nye organisasjonen skal se ut, men i budsjettet for neste år skal vi spare til sammen tre årsverk. Så får vi se hvor vi sparer inn dette, sier han til digi.no.

Amundsen vil ikke ut med hvordan minusbudsjettet ser ut for 2003, men tror på et godt 2004.

- Vi skal ha en vesentlig forbedring fra 2002 til 2003. Og jeg tror på balanse i 2004, sier redaktøren.

- Jeg er helt enig i trekket og mener det eneste fornuftige vi kan gjøre, sier daglig leder i PrimeTime, Gunnar Sellæg til digi.no. Han vil ikke spekulere i hvor kuttene vil komme, men presiserer at tre årsverk skal bli fjernet i Aftenposten Multimedia totalt sett. Det er altså ingen automatikk at 3 av 11 ansatte må gå fra PrimeTime.

- Spesielt lederstrukturen, hvor jeg har måttet gå via annonseavdelingen og Sverre Amundsen via sitt styre, er det naturlig at vi får ordnet opp i. Dessuten har vi den siste tiden i realiteten fungert som en utvidet annonseavdeling på nett for de tre store avisene i vårt nettverk og hatt mange eksterne tilbud underveis som vi har sagt nei til, sier han.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.