JUSS OG SAMFUNN

Aftenposten slår tilbake med papirrubrikk

Etter nedgang fra 1998 til 1999 setter Aftenposten ny rubrikkannonse-rekord på papir i år 2000, blant annet på eiendomsannonser. - Vi tror papir og nett kan leve side om side, sier en salgsdirektør i Aftenposten til digi.no.

3. mai 2000 - 11:45
digi.noAftenposten AS

Jon Harald Spjøtvoll



CaratKnut Ivar Skeid
Les:
Kraftig rubrikk-reduksjon i 99
Dagbladet/Nettavisen rubrikkutfordrer
- Slaget tapt for papir-rubrikk

SchibstedFinn.no



I 1998 solgte Aftenposten rubrikkannonser for 290,4 millioner på papir i første kvartal. I 1999 var rubrikkinntekten sunket til 261,8 millioner. I år er annonseinntektene tilbake på gammelt nivå og vel så det, med en inntekt på 314,5 millioner for første kvartal 2000.





Les saken fra noen år tilbake:
Nettannonser krever også papir


- Internetts viktigere rolle går ikke på bekostning av oss, slike mange har spådd. Vi tror at papir og Internett kan leve side om i lang tid ennå, sier han og peker på at de også har klart å kapre tilbake noen markedsandeler fra en gratisaviskonkurrent som Osloposten.

Den landsomfattende streiken fra LOs side kommer imidlertid svært ubeilelig på Aftenposten som føler at de er i siget.

En lengre konflikt kan koste dem dyrt.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.