Alcatel støtter katastrofeofre i Asia

IKT-bransjen har gitt stor støtte til katastrofen i Asia. Nå bidrar Alcatel med over seks millioner kroner.

Alcatel, som er representert i alle land som er rammet av jordskjelv- og flodbølgekatastrofen, vil stille til rådighet over seks millioner kroner for sine lokale avdelinger. Denne hjelpen vil utvide lokalt hjelpearbeid som allerede er igangsatt for å gjenopprette nettverk og bidra til hjelp på best mulig måte.

I Sri Lanka og Indonesia, blir faste og mobile kommunikasjonstjenester gjenopprettet. Mobile nettaverk spiller en nøkkelrolle for å etablere nødvendig kontakt for å dekke essensielle hjelpebehov.

I lokalavdelingene som er rammet av flodbølgen gir Alcatel-ansatte personlige bidrag, som vil bli doblet med tilsvarende bidrag fra selskapet.

Alcatel har 1.400 ansatte i regionen. Hele selskapet er engasjert i å bidra til hjelpearbeid i de berørte landene.

Alcatel støtter også organisasjonen Télécoms sans Frontières (Telekom uten grenser).

Télécoms sans Frontières er en humanitær organisasjon som spesialiserer seg på telekommunikasjoner i krisesituasjoner. Basert på et permanent monitoreringssenter kan det reageres spontant på katastrofer eller konflikter, slik at organisasjonen kan gripe inn over hele verden.

De etablerer i løpet av få minutter et operativt teleommunikasjonssenter i hjertet av

begivenheten.

Til toppen