Nettbutikken Komplett varslet i dag at de heretter bare vil markedsføre seg via internett.

Aldri mer papir for Komplett.no

Norges største nettvarehus velger seg internett som eneste reklamekanal.

Reklamemannen Roger Pihl tok vare på all reklame som dumpet ned i postkassen hans. Ifjor ble det drøyt 122 kilo, opp rundt ti kilo fra året før, skriver Dagens Næringsliv.

Pihl opplyser i saken at han oppfatter elektrobransjen som mest irriterende. Experts julekatalog skal han angivelig ha mottatt hele åtte ganger. Nå er det i hvert fall noen som trekker seg fra dette papirjaget.

Komplett.no, som er Norges og Nordens største nettbutikk har også annonsert mye på papir de siste årene, i motsetning til mange andre nettvarehus. Men nå er det slutt.

Selskapet, som har sponset og fått en hel fotballstadion oppkalt etter seg, varsler i dag at de ikke lenger vil benytte seg av markedsføring på hverken radio, TV eller i papirmedier.

Heretter skal alle reklamekronene gå til nettbasert markedsføring. Grunnen de oppgir for denne beslutningen er at «tidene forandrer seg».

For å virkelig understreke overgangen, valgte selskapet å opplyse om det nye veivalget gjennom den sosiale nettjenesten Twitter.

Til toppen