Amerikanske politikere tar i bruk Myspace

Amerikanske toppolitikere bruker nå nettstedet Myspace i sin valgkamp.

Ungdomssiden Myspace har med rakettfart blitt nærmest den mest besøkte siden i USA. Her kan mer enn 100 millioner registrerte brukere dele bilder, video, spill og debatter gjennom blogging.

Rundt 80 prosent av de registrerte brukere er gamle nok til å stemme, noe PR-folk ønsker å melke for det det er verdt i den amerikanske valgkampen.

Den amerikanske kandidaten til guvernørvalget i California, demokraten Phil Angelides, er blant dem som har fått sin egen side på Myspace, skriver comon.dk.

Også Rod Shealy, som er konsulent for to republikanske kandidater i South Carolina, prøver å kapre unge tilhengere på Myspace.

Google har fått øynene opp for den merverdi Myspace kan gi, og har nylig inngått en avtale med nettstedet på leveranse av søketjenester og webannonser. Avtalen gir Google eksklusive rettigheter til å levere annonser til Myspace.com. Nettstedet er så innbringende for Google at søkegiganten har garantert utbetalinger på minimum 900 millioner dollar til Myspace.com over tre år som en del av avtalen.

Til toppen