Andersen-konsulenter skal Zoome Europa

Zoom Networks skal ut i verden. Derfor har de valgt Andersen Consulting til å bistå i et aggressivt erobringstokt i det europeiske markedet. Kjøpeguiden Zoom ble for liten i Norge og måtte ut. Nå har selskapet fått europeiske ambisjoner om tilstedeværelse i de største markedene.

Zoom Networks har inngått en avtale med Andersen Consulting, som nå for alvor får prøvd ut sitt internasjonale "utskytingssenter" for norske nettselskaper; Oslo Dot-Com Launch Centre.

Sigurd Fristad, som er sjef for Andersens utskytingsstasjon, sier til digi.no at Zoom er et perfekt selskap for Andersen.

- Dette er et selskap som har strategien, kunnskapen og et godt produkt. Dessuten var de heldige og fikk hentet penger før markedet gikk ned, sier Fristad til digi.no.

Han forteller at det er en ganske aggressiv ekspansjonsplan Zoom og Andersen har lagt opp til. Men for å lykkes må det til lokale analyser av markedene selskapet skal inn i.

- Dette har vi i Andersen apparat til, forteller Fristad.

- Samarbeidet med Andersen Consulting sikrer oss den ekspertise og erfaring som skal til for å rulle ut i Europa. Når vi skal vokse fra 10 til 100 personer i løpet av ett år, er det helt avgjørende å ha gode systemer og rutiner på plass, sier Johan Dolven, administrerende direktør i Zoom Network i en pressemelding.

Zoom.no startet i november 1998, og er i dag Norges største kjøpeguide som inkluderer automatiske prissammenlikninger. Med egenutviklet teknologi søker tjenesten i butikker over hele verden, sammenlikner priser og gir rask tilbakemelding om hvor forbrukeren får et godt tilbud på produktet han eller hun leter etter. I tillegg til Norge er det etablert tilsvarende tjenester i Sverige og Danmark.

Zoom Network eies av Kistefos Venture Capital, norske institusjonelle investorer, utenlandske fond og selskapets ansatte.

Til toppen