BEDRIFTSTEKNOLOGI

Anmelder Telenor for villedende markedsføring

- Telenor Opplysningen 1881 markedsfører seg som raskest og billigst. Det er bevisst feilinformasjon fra gamle monopolisten, og det er vi grundig leie av, sier adm. dir. Steinar Wasmuth i EasyConnect AS.

12. juni 2002 - 11:10

Opplysning 1890 ved eieren EasyConnect klager nå Telenor Teleservice inn for Forbrukerombudet for brudd på markedsføringsloven.

I en pressemelding viser Steinar Wasmuth til at Opplysning 1890 i en fersk måling fra Opinion er kåret til den raskeste, billigste og beste nummeropplysningstjenesten. Derfor protesterer han høylytt når Telenor markedsfører seg som billigst og best.

- Opinionsundersøkelsen (PDF-format, red.anm.) viser at Opplysning 1890 gir forbrukeren den raskeste behandlingen og mest korrekte svar. I sum viser undersøkelsen at 1890 er billigere og mer effektiv enn Telenor og de andre. Hos oss får forbrukeren mest for pengene, mener Wasmuth.

Også selskapet bak den konkurrerende nummertjenesten 1880, Current, har saksøkt Telenor Teleservice.

Det har vært mye bråk rundt opplysningtjenestene siden frislippet:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.