AOL/Netscape går trådløst

America Online vil komme i kontakt med 12,5 millioner mobile brukere i USA. Det håper de AT&T kan hjelpe til med.

America Online (AOL) vil følge mottoet "AOL Anywhere" og satser derfor sammen med det amerikanske teleselskapet AT&T Wireless om å tilby flere av AOLs innholdstjenester over mobilen.

Til høsten skal kundene av AT&T Wireless, som for ikke lenge siden ble fisjonert ut fra moderselskapet AT&T, få et nytt tilbud gjennom selskapets såkalte "Digital PocketNet". Her skal blant annet kundene få lese e-mail, nyheter og lokale byguider.

Kundene som vil ha denne tjenesten skal betale en abonnementsavgift. Dette er det siste samarbeidet AOL har hatt av mange innenfor tjenester til mobilt Internett. Det amerikanske teleselskapet Sprint har allerede en tilsvarende avtale med AOL. Det melder den amerikanske nyhetstjenesten News.com.

Planen for AOL er å bli en like viktig aktør på det mobile grensesnittet som på det tradisjonelle nettet.

Det kan virke som om det japanske teleselskapet NTTs DoCoMo er den store inspirasjonskilden for den amerikanske mediegiganten, som i løpet av året går sammen med giganten Time Warner.

Til toppen