AOL/Netscape rett til værs

America Online/Netscape presenterte meget gode tall i påsken. Økt annonsesalg og kraftig tilvekst av kunder er årsaken til en kjempeomsetning på 15,6 milliarder kroner i tredje kvartal.

Det går svært bra for AOL. Selskapet som i januar ble enig om å fusjonere med den amerikanske mediagiganten TimeWarner, som blant annet står bak CNN, rapportere svært gode resultater for tredje kvartal som ble avsluttet 31. mars i år.
Les mer om fusjonen mellom AOL og Time Warner:
Netscape blir media- og nyhetskanal
Saksøker Time Warner og AOL

Netto inntjening for tredje kvartal ble på 2,35 milliarder norske kroner. Internett-selskapet omsatte da for 15.61 milliarder norske kroner, en økning på 47 prosent fra året før.

Med en annonseøkning på hele 103 prosent og en økning i abonnenter på hele 33 prosent, har AOL all grunn til å se lyst på fremtiden. Selskapet har nå 22,2 millioner medlemmer som er 1,7 millioner flere enn selskapet hadde samme periode året før. I tillegg var annonsesalget langt bedre enn selv de mest aggressive Wall Street analytikere hadde regnet med, skriver News.com.

Til toppen