AOL Time Warner er størst på Internett

Nettsidene til AOL Time Warner står for en tredjedel av all tid som blir brukt på nettet i januar i USA. Men Time Warner henger noe etter. Det viser en analyse fra Jupiter Media Metrix.

All tvil er borte: AOL Time Warner er desidert størst på nettet i USA. En rapport fra nett-analyseselskapet Jupiter Media Metrix viser at av all tiden som blir brukt på nettet i USA, så tilfaller en tredjedel nettsider som er fra nettverket til mediegiganten.

Men det er AOL (America Online) sine nettsider som er mest populære. Etter at AOL endelig fikk slått seg sammen med mediegiganten Time Warner, som blant annet eier kabelgiganten CNN og flere store TV-stasjoner i USA, samt musikk- og filmindustri. Fusjonen hadde en verdi på over 106 milliarder dollar, 954 milliarder norske kroner.
Total brukertid for Time Warner sine nettsider var bare 0,3 prosent av all tid brukt på nettet. Det samlede selskapet (med AOL) sto for 32,7 prosent. AOL tar med andre ord mesteparten av kaken.


- Ratene indikerer at Time Warner neppe kunne slått seg sammen med en bedre partner hva gjelder gjennomslag på nettet, sier David Card, senioranalytiker fra Jupiter.

Men han mener også at Time Warner har et meget stort potensial hva gjelder å gå inn i de mest "tidsintensive" tjenestene på nettet, som for eksempel film.

Til toppen