FORBRUKERTEKNOLOGI

Apple betaler frustrerte iPhone-kunder

Mange tidlige iPhone-kunder ble skuffet da Apple kuttet prisen på iPhone etter bare to måneder.

7. sep. 2007 - 07:57

Apple kuttet denne uken prisen på den dyreste iPhone-modellen med 200 dollar. Den billigste modellen fases allerede ut.

De fleste konsumenter vil anse slike priskutt som noe positivt, men det gjelder ikke mange av dem som allerede har kjøpt iPhone til full pris. iPhone har bare vært på markedet i to måneder, så priskuttet som lyn fra klar himmel for de fleste.

Dette har ført til mye frustrasjon, og Apple skal ha mottatt mange hundre e-postmeldinger fra disse kundene etter at priskuttet ble gjort kjent. Apple ved toppsjef Steve Jobs ser ut til å ha forståelse for frustrasjonen, for i et åpent brev publisert på selskapets nettsted skriver han at selskapet må ta bedre vare på de eksisterende kundene samtidig som det jakter på nye kunder.

Men Jobs skriver også at slike opplevelser er en naturlig del av elektronikkbransjen. Skal du hele tiden vente med å kjøpe et produkt til det neste priskuttet eller den neste oppdateringen kommer, får du aldri kjøpt noe.

Likevel skriver Jobs at selskapet har avgjort at alle som har kjøpt en iPhone fra enten Apple eller AT&T, uten å ha mottatt en tidligere rabatt, vil bli tildelt en kreditt på 100 dollar ved kjøp enhver vare i Apples butikker. Detaljer om hvordan dette skal gjøres, er ennå ikke klare, men kan ventes neste uke.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.