Apple i Sverige ga hver av nobelprisvinnerne muligheten til å få installert en iMac med Internett-tilknytning på hotellrommet under oppholdet i forbindelse med prisutdelingen. Det fleste prisvinnerne takket ja til tilbudet.
Fredrik Eriksson, markedssjef for Apple i Sverige, forteller til digi.no at prisvinnerne på mange måter legemliggjør Apples slagord, "Think Different".
- Nobelprisvinnerne ville neppe blitt nobelprisvinnere hvis de ikke hadde tenkt utenom de etablerte grensene, sier han.
Også i Norge markedsførte Apple sin iMac-maskin i forbindelse med utdelingen av Nobels fredspris, dog i mindre grad enn i Sverige.
Arne Odden, markedssjef for Apple Norge forteller til digi.no at Apples "Think Different"-slagord er mye mindre innarbeidet i Norge enn i Sverige, derfor kunne man ikke like godt spille på disse strengene her i landet. I stedet satte Apple opp en iMac-utstilling på Grand Hotell i Oslo, der fredsprisvinnerne bodde.
I både Sverige og Norge delte Apple ut en spesiallaget CD til alle de interessert ved hotellene. CD-en inneholder informasjon om Alfred Nobel og om alle nobelprisvinnerne opp gjennom årene, inkludert årets vinnere.
Odden understreker at selv om platen er laget ved hjelp av Macintosh-maskiner, er den også lesbar på PC-er.