Apple-sjarmør tenker annerledes for Intel

Som så mange andre synes også Intel at Apple er blant de bedre reklamemakerne i bransjen. Nå ansetter brikkeprodusenten skaperen av Apples "Think Different"-kampanje for å få opp salget av Intel Pentium 4.

Ken Segall forlot Apple-byrået TBWA/Chiat Day tidligere denne måneden. Nå har Intels annonsebyrå, Messner Vetere Berger McNamee Schmetterer/Euro RSCG (puh), hyret den samme Segall til å skreddersy Intels PR-opplegg for den nye Pentium 4-prosessoren.

Segall var kreativ leder for Chiat Day og direkte ansvarlig for Apples annonsering - en av dataprodusentens absolutt største budsjettposter. En av hans mest vellykkede kampanjer, "Think Different", ble så godt mottatt i Apple-ledelsen at sjefen sjøl, Steve Jobs, skal ha tatt til tårene da han fikk presentert kampanjen for første gang.

Alt dette ifølge den britiske nettavisen The Register.

Jobs skal forøvrig være lettrørt.

Den nye P4-kampanjen skal etter planen ikke igangsettes før til våren. For selv om den nye databrikken er lansert, er det ennå i nokså begrensede volumer; det store forbrukermarkedet må fremdeles belage seg på å vente, noe som selvfølgelig også skyldes at Intel i det lengste ønsker å melke Pentium III-markedet for det det er verdt. Det betyr sikkert mange solgte Pentium III-maskiner til jul, kunder som om et halvt eller helt år etter planen skal lokkes over til P4.

Om ikke annet enn for Intels skyld får en jo håpe at Segall kommer opp med noe mer spennende enn slagferdige kaniner, bevingede bindbrukere, traktorkjørende aksjekjøpere eller såpekunder med skitne parkettbikkjer.

Det handler bare om å tenke annerledes.

Til toppen