År 2000 ikke noe problem i Bergen - bare pilsen blir god

Hansa Borg Bryggerier markerer tusenårsskiftet med å lansere Y2K på boks. Bryggeriet har tatt varemerkebeskyttelse på navnet Y2K, et ikke ukjent begrep i IT-bransjen.

- Hansa ønsker å markere tusenårsskiftet ved å fokusere på teknologi og moderne, utradisjonell design. Øl er forbundet med tusenårslange tradisjoner i Norge, derfor er det spennende å kunne reflektere vår egen tidsalder, sier marketingsjef Lisbeth Hope i Hansa Borg Bryggerier.

Tappet på fremtidens emballasje (en boks), med utradisjonell design og et stålblankt futuristisk utseende, symboliserer Y2K på boks den teknologiske tidsalderen, skriver bryggeriet i en pressemelding.

Y2K er en forkortelse for "Year 2 Kilo" altså ganske enkelt "År 2000". Men i praksis er Y2K betegnelsen på problemene tusen-årsskiftet ventes å skape for datasystemene

Y2K er et begrep som allerede er velkjent hos mange - og spesielt i Hansa-ølets målgruppe mellom 18 - 25 år, tror Hansa.

Hansa hevder å ha tatt varemerkebeskyttelse på Y2K akkurat som en rekke andre aktører påstår...

Til toppen