Avisene bør rubrisere

Lokalavisene har et forsprang på rubrikkmarkedet som de bør utnytte på Internett. Det er der inntektene vil skapes i fremtiden.

- Avisene bør rubrisere Internett, mener Roddy de la Garza, visepresidenten i selskapet AdOne.

- Dette nye mediet kommer til å bli en stor inntektskilde for rubrikkannonser i fremtiden. Derfor vil det være en svært lønnsom investering å gå inn på dette markedet nå, sa de la Garza under konferansen for interaktive redaktører og utgivere før helgen.

AdOne har spesialisert seg på rubrikkannonser over Internett. Gjennom AdOne kan nettbrukere søke gjennom rubrikkannonsene til flere titalls av de største nasjonale og regionale avisene i USA. Søkeresultatene kommer daglig med e-post.

Ved å abonnere på søkeord, kan brukerne dermed daglig følge med i flere tusentalls rubrikkannonser uten å se så mye som en avisside. Selv er de la Garza overbevist om at dette er fremtiden for dagens lokalaviser.

For selv om det er mange nye konkurenter på dette markedet, er AdOne overbevist om at lokalavisene har et stort forsprang.

- Det er dette som er lokalavisenes magi, den makten som ligger i det langsiktige forholdet som er bygget opp mellom en annonsekonsulent og hennes kunde, avsluttet han.

Til toppen