Avisene forventer nå at annonseinntektene vil falle raskere enn tidligere forventet.
Reklamemarkedet forventes å øke totalt sett, men avisene stikker seg ut som den store taperen, ifølge Financial Times.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Linn i Statens vegvesen: – Jeg trodde det gikk unna der jeg jobbet før, men her er det virkelig fart
Analyseselskapet ZenithOptimedia forventer at det globale markedet for mediereklamer vil øke med 5,6 prosent neste år. På tross av denne fremgangen for totalmarkedet, forventes det at markedet for avisannonser vil falle med 1,5 prosent i 2007.
Andre analytikere er mer pessimistiske på avisenes vegne. Lehman Brothers tror at fallet blir på hele fire prosent neste år.
Internettreklamen derimot, forventes å fortsette sin kraftige vekst. Ifølge ZenithOptimedia vil denne delen av det globale reklamemarkedet vokse med hele 28,2 prosent neste år.