IT-Akademiet
digi.no
Jorunn Røed
Digtective.com AS.
digi.no
Martin Frøyhaug,
- Det er synd å se at enkelte nettsteder selv er med på å fyre opp under ryktene om "cowboy-tendenser" i bransjen - sier Martin Frøyhaug som tidligere var medierådgiver i Synergi RF. Samtidig understreker han hvor viktig det er at annonsørene, som tidvis i blinde, har investert store beløp på Internett-annonsering, også investerer i kontroll av sine investeringer.
- Vi oppfordrer derfor alle nettsteder til å gjennomgå etiske retningslinjer med sine annonseselgere med bakgrunn i at hele bransjen vil lide under at slike ting skjer, sier Frøyhaug. Videre understreker Røed at uten Digtective kunne ikke IT-Akademiet ha avdekket dette. Anbefalingen til andre aktører som satser på å bruke web som en aktiv markedskanal, er derfor sterk i forhold til å skaffe seg systemer som Digtective eller tilsvarende.