B2C-portal for privatforsikringer

I forrige uke så Danmarks første portal for privatforsikringer dagens lys, rettet mot B2C-markedet.

Fredag i forrige startet det amerikanske forsikringsmeglerselskapet Aon Corporation opp Danmarks første forsikringsportal på Internett for konsummarkedet (B2C). Aon Corporation er representert i over 120 land og har også kontorer i Norge.

Navnet på portalen er Bestadvice.dk. Det er fire danske forsikringsselskaper som har valgt å inngå samarbeid med Bestadvice.dk.

Målet med portalen er at kunden raskt kan sammenligne hva de forskjellige forsikringsselskapene krever i forsikringspremie. Foreløpig er det kun bil-, hus- og innboforsikring kundene kan tegne på portalen.

- Et av de største problemene ved kjøp av forsikringer er å få overblikk over forsikringsselskapenes tilbud og hvordan du som forbruker er dekket i forskjellige situasjoner. Vår tjeneste er ment å gi deg et hurtig overblikk over selskapenes priser og vilkår. Vårt mål er å samarbeide med så mange forsikringsselskaper som mulig, heter det i pressemeldingen fra Bestadvice.dk.

I Norge har allerede Zoomit, som nettopp annonserte at de fusjonerer med Kelkoo.com, annonsert en lignende tjeneste:

Les:


Zoom skal snuse opp den beste forsikringen

Til toppen