I år har eierne, Time Inc, prøvd å aktivisere nettbrukerne for å få om mulig enda større oppmerksomhet rundt "the Swimsuit Issue". På nettsidene har det vært mulig å få en tidlig presentasjon av bildene, og America Onlines 21 millioner medlemmer har kunnet nettprate med dem.
Dessuten er det lagt 3D-briller med magasinet for å få større "dybde" på modellopplevelsen.
Les:
Bikinisynergi med Sports Illustrated
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
– Vi har vår egen ChatPwC som kjører lokalt. Vi deler derfor ingen informasjon ut av huset
CNNSI.com, som domenet heter, utgjorde bare 28 prosent av den totale CNN-trafikken uken før.
Samtidig viser en oversikt over unike brukere at alle CNN-sitene hoppet fra 33. plass til 15. plass. Antall besøkende vokste fra 1,6 millioner i uken før til 2,8 millioner unike nettbrukere den uken Sports Illustrated ble lagt ut, ifølge tall fra Nielsen/NetRatings..