Badedraktmodeller skaper bølger

Besøkende til Sports Illustrateds badedraktutgave sto for over halvparten av trafikken til CNN s webtjenester sist uke.

Sports Illustrateds årlige badedraktutgave er den klart mest solgte utgaven av magasinet i løpet av året og det fokuseres mer på former hos modeller som tester ut årets badedraktmote enn det faktiske innholdet i idrettsbladet.

I år har eierne, Time Inc, prøvd å aktivisere nettbrukerne for å få om mulig enda større oppmerksomhet rundt "the Swimsuit Issue". På nettsidene har det vært mulig å få en tidlig presentasjon av bildene, og America Onlines 21 millioner medlemmer har kunnet nettprate med dem.

Dessuten er det lagt 3D-briller med magasinet for å få større "dybde" på modellopplevelsen.

Les:
Bikinisynergi med Sports Illustrated
Og konvergensforsøket, som kommer i kjølvannet av den foreslåtte fusjonen mellom AOL og Time Warner, har gitt resultater på Internett. Reuters skriver at tjenesten som ligger på et CNN-domene (CNN er også eid av Time Warner) sto for 57 prosent av trafikken på alle webtjenestene på CNN sist uke.


CNNSI.com, som domenet heter, utgjorde bare 28 prosent av den totale CNN-trafikken uken før.

Samtidig viser en oversikt over unike brukere at alle CNN-sitene hoppet fra 33. plass til 15. plass. Antall besøkende vokste fra 1,6 millioner i uken før til 2,8 millioner unike nettbrukere den uken Sports Illustrated ble lagt ut, ifølge tall fra Nielsen/NetRatings..

Til toppen