JUSS OG SAMFUNN

Bankia: - Best respons med nettannonser

Bare i løpet av et halvt år har Bankia fått 20.000 nye kunder. Den nye banken forklarer suksessen med at Internett gir en suveren respons sammenliknet med andre medier.

11. jan. 2002 - 11:56
Propaganda

Verken avis, TV, boards eller direktereklame klarer å måle seg med nettannonsering, mener Grenth: - Nettet er den mest effektive kanalen for markedsføring, og derfor har vi konsentret innsatsen på nett etter også å ha brukt litt print innledningsvis, sier han.

- Vi har snakket med reklamebyråer, og snakker i merkevarebyggingsbaner. Det er ikke så viktig for oss. Vår fokus er lønnsomhet, og derfor benytter vi Internett som kanal, sier Grenth. Overfor Propaganda påstår han at Bankia etter et halvt år i markedet har skaffet seg 20.000 kunder uten å ha brukt mer enn halvparten av årsbudsjettet.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.