BEDRIFTSTEKNOLOGI

BankID-krøll for Telenor-kunder

Oslo (NTB): Problemene med BankID som oppsto mandag morgen, er fortsatt ikke løst. Ingen Telenor-kunder som har aktivert BanklD på mobilen, får logget seg inn på nettbanken.

NTB
15. feb. 2016 - 15:13

Problemene oppsto i 9-tiden mandag morgen. Først ble det opplyst at det kun var DNBs nettbankkunder som hadde problemer, men senere ble det klart at problemene også gjaldt andres nettbanker samt andre tjenester som krever BankID, som for eksempel Altinn og Lånekassen.

Problemene oppsto rundt klokken 9 og vedvarte til litt før klokken 12, da det syntes som om alt gikk som det skulle. Men så kom problemene tilbake.

– BankID fungerte stabilt fra ca. kl. 11.50, men fra kl. 12.35 opplevde vi nye forstyrrelser av samme art. Alt tilgjengelig teknisk personell jobber nå med å kartlegge og rette feilen, opplyser pressekontakt Magnus Line i Telenor Norge.

Problemene rammer alle Telenors kunder som benytter og har aktivert BankID på mobil.

– Vi har hatt teknikere på saken siden i dag morges.De fleste nettbanker har også mulighet for å logge inn med kodebrikke uten BankID eller engangskode fra SMS, som ikke er koblet mot Bank ID. Vi oppfordrer våre kunder til å benytte alternative innloggingsmuligheter inntil videre, hete det i en pressemelding fra Telenor. (©NTB)

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.