Ifølge NetCom-eier Telias kvartalsrapport, endte selskapets mobilvirksomhet i Norge på et driftsresultat på 422 millioner svenske kroner, mot 286 millioner kroner i første kvartal i fjor. NetComs omsetning økte fra nesten 900 millioner svenske kroner til nesten 1,2 milliarder.
For Barbara Thoralfsson er det nok også hyggelig å se at NetComs mobilkunder nå tendererer til å dekke inn Telenor-abonnentenes ledelse hva angår bruk av mobiltelefon: Mens Telenor i første kvartal hadde en omsetning per kunde hver måned på 334 kroner (omtrent som for ett år siden), omsatte den jevne NetCom-kunde for 326 kroner per måned i siste kvartal - en betydelig forbedring fra samme periode i fjor da hver NetCom-kunde ringte for 292 kroner per måned.
NetCom har omtrent 985.000 kunder, noe som understreker poenget om at det er økt bruk fremfor stor kundetilgang som styrker resultatet.