Bare en av fem handler hos LetsBuyIt.com

LetsBuyIt.com har nådd 500 000 registrerte medlemmer. Men selv om bare en av fem kjøper noe, er samhandlerne godt fornøyd.

Det er ingen ting å si på veksten i e-handels-selskapet LetsbuyIt.com. Nå har selskapet fått 500 000 registrerte medlemmer i de 13 landene samkjøpskonseptet har spredd seg.

Men tallene har en annen side. Bare en av fem, 20 prosent, av de 500 000 registrerte kundene har kjøpt varer hos LetsBuyIt.com. Og bare halvparten av disse igjen kjøper mer enn en gang.

- Vi er meget fornøyd. Vi ligger på linje med de andre e-handels-tjenestene når det gjelder hvor mange av medlemmene som kjøper noe, forteller Rune Kibsgaard Sjøhelle, informasjonssjef i LetsBuyIt.com.

Han er strålende fornøyd med at såpass mange kunder som har kjøpt en gang på tjenesten, kommer tilbake for å kjøpe mer.

Hvor mange kunder er det da som kjøper fra LetsBuyIt.com? 125 000 mennesker, hvorav halvparten (62 500) kjøper flere enn en gang. Tenker man seg at LetsBuyIt.com har brukt 30 millioner Euro, 245 millioner norske kroner, på markedsføring har selskapet brukt cirka 2 000 kroner per betalende kunde.

Med andre ord er altså ikke LetsBuyIt.com et pengetrykkeri, enda.

- Vi hadde gjort noe galt hvis vi skulle tjent penger nå. Vi hadde ikke vært der vi er i dag om det ikke hadde vært fordi vi hadde brukt mye ressurser på blant annet markedsføring, sier Sjøhelle.

Internasjonalt vokser LetsBuyIt.com med ca. 25 000 kunder hver uke. De skal nå satse hardere i markeder som Tyskland og Storbritannia som er langt større enn det nordiske markedet. Innen utgangen av året har LetsBuyIt..com mål om å få mellom 1 til 2 millioner medlemmer.

Hvis alt går som det skal planlegger LetsBuyIt.com børsnotering ved den tyske teknologibørsen Neuer Markt 7. juni i år. Selskapet åpnet tjenesten sin i Sverige i april i fjor. Selskapet har 266 ansatte og driver tjenesten i 13 europeiske land.

Til toppen