Konsernsjef i Tele2, Lars-Johan Jarnheimer sier i en pressemelding at Tele2 nå er det største paneuropeiske varemerket i 21 land med 12,9 millioner kunder.
Ekspansjonen i Europa skjer med utgangspunkt i overskudd fra den nordiske, og da spesielt den svenske virksomheten der lokomotivet er mobilvirksomheten. I Norge er det balanse etter flere år med tap, mens tilsvarende er på gang i Danmark.
Målet er balanse før avskrivninger og rentekostnader i Europa i løpet av tre år.
Omsetningen for første halvår endte på11,8 milliarder kroner, opp fra 4,8 milliarder (etter oppkjøpet av SEC), driftsresultatet minus en milliard, ned fra en (positiv) milliard, mens resultat før skatt endte ned fra 0,9 milliarder i fjor til minus 1,3 milliarder i år.
Tele2 gir ikke lenger egne resultat for sine ulike markeder. Driften i Norge gikk med overskudd ved utgangen av fjoråret, men om denne trenden fortsetter inn i 2001 opplyser selskapet ikke lenger noe om.