Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Slik unngår du teknologisk plunder i videomøter
Les også
BBCs nettsatsing kan gi dyrere TV-lisens
Advarer BBC mot nett-annonser
BBC vurderer nettannonser
NRK mener NRK må gå varsomt frem
Mandag får NRK.no reklame
Advarer BBC mot nett-annonser
BBC vurderer nettannonser
NRK mener NRK må gå varsomt frem
Mandag får NRK.no reklame
BBCs sjef for nye medier, Ashley Highfield, skal ha uttalt seg om vanskelighetene på Edinburgh International TV Festival, ifølge The Register.
- Regjeringen vil gjerne at vi prøver å tjene penger på utenlandsk trafikk til BBCs nettsider, men det er faktisk veldig vanskelig. Det er ikke alltid så lett å se hvor surferne kommer fra, skal han ha uttalt.
Det er fortsatt planer innad i organisasjonen om å ta betalt for innhold, via en mikrobetalingsløsning der en betaler for hver gang en ønsker å se innhold. Dette kan løses via betalingstjenester for mobiltelefon eller andre nettbaserte tjenester.