BEDRIFTSTEKNOLOGI

Bedre kvalitet på NetCom-kundene

NetComs ryddesjau i abonnementsmassen begynner å gi positive resultater. Før påske satte selskapets abonnenter ny ringe-rekord. Fra sist sommer har NetComs kunder doblet antall ringeminutter, og passerte i uke 12 over 10 millioner minutter.

Øystein Kvistad
1. apr. 1997 - 11:33

Det er en rekke årsaker til at bruken av mobiltelefon stiger så kraftig, men en av de viktigste årsakene er prisutviklingen. I løpet av de siste tre årene har prisen på å bruke mobiltelefon blitt mer enn halvert. Dessuten har oppløsningen av telemonopolet gjort at det er blitt 20-25 prosent billigere å ringe til utlandet med mobiltelefon enn fra vanlig telefon. Etter at NetCom senket utlandsprisene 1. november i fjor, har antall utlandssamtaler steget med 60 prosent, opplyser selskapet i en pressemelding.

NetComs store andel bedriftskunder er en hovedårsak til at selskapets ringevolum har økt så sterkt. Bedriftskunder er i hovedsak kvalitativt bedre kunder enn privatabonnenter, de er sikrere betalere, de bruker mobiltelefonen flittig til å sende tekstmeldinger, motta telefakser og de kobler ofte sin bærbare PC ved hjelp av mobiltelefon til bedriftens eget datasystem.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra