På sin årlige pressekonferanse kunne toppsjef i Bertelsmann, Thomas Middelhoff, meddele media at mediegiganten i løpet av de neste par-tre årene kommer til å satse enormt mye penger på å bli ledende innenfor innhold og e-handel. Hele 30 milliarder tyske mark, 123 milliarder norske kroner, har konsernet tenkt å bruke.
BMGFinancial Times
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Ser på å kunne forlenge livet til en PC til syv år
America OnlineTime WarnerLycosPixelpark
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
London åpner dørene for norske tech-bedrifter som vil vokse raskt
Les:CDnowNasdaq
Bertelsmann sier farvel med AOL Europa
Les:
Bertelsmann redder kriserammet CD-pusjer
Thomas Middelhoff
Det er nærliggende å tro at Bertelsmann ikke bare kommer til å kjøpe denne typen selskaper, men at de også vil kjøpe e-handelsselskaper og innholdsleverandører i tiden som kommer. De har mer enn nok cash til å kjøpe både SOL og Spray, og samtidig som de kan ta over en rekke musikkselskaper.
I Norge vil Bertelsmanns e-handelsselsap, BOL.com, bli kjent gjennom nettbokhandelen Bokus.com. Dette er en nordisk tjeneste som har slått seg opp på å selge bøker inn mot skolemarkedet, men som i tiden fremover trolig kommer til å selge et videre spekter av produkter.